FIT przepisy, Inspiracje

Nowy Rok – nowe postanowienia…

Nowy Rok to czas składania sobie nowych postanowień. To czas, kiedy w naszym życiu kończy się jakiś etap, robimy reset i zaczynamy od nowa – z nową motywacją i wiarą w siebie.

Z przyjściem nowego roku układamy nowe postanowienia. Dotyczyć one mogą przeróżnych spraw – będę więcej czytać, będę bardziej przykładać się do nauki, znajdę pracę lub schudnę. Temu ostatniemu postanowieniu, które jest najczęściej wymieniane, chciałybyśmy poświęcić ten wpis.

FRU5755 MER7953 ADI2820

Dostępnych mamy wiele przeróżnych diet: Dukana, South Beach, bezglutenowa, według grupy krwi, kapuściana, pudełkowa… Niektóre są skuteczne, inne powodują efekt jo-jo. Co jest podstawą każdej zdrowej diety? Przede wszystkim regularne i wzbogacone o witaminy posiłki oraz ruch. Ważna też jest motywacja oraz uświadomienie sobie, że skuteczna dieta to nie tylko zrzucenie wagi, ale też zmiana sposobu życia dzięki nabraniu nowych zdrowych nawyków żywieniowych.

LUXL-222 WUI8221 WUI7798

Przedstawiamy kilka pomysłów na łatwe i smaczne przekąski:


RAN9316Kanapki z pastą oliwkowo-kukurydzianą

Składniki:
– 90 g oliwek zielonych marynowanych
– 40 g kukurydzy konserwowej
– 120 g chleba żytniego pełnoziarnistego
– 1 szt. orzecha nerkowca, świeżej bazylii, oregano, pomidorka koktajlowego, czosnku
– oliwa z oliwek
– szczypta soli

Przygotowanie:
Wszystkie składniki miksujemy. Masą smarujemy kromki chleba, dekorujemy pomidorem i listkiem bazylii.


Jogurtowa mizeria z rzodkiewek

PLA1263Składniki:
– 2 pęczki rzodkiewek
– 200 ml jogurtu naturalnego
– pół pęczka koperku
– pół pęczka szczypiorku
– 1 łyżka oleju rzepakowego lub oliwy z oliwek
– sól, pieprz

Przygotowanie:
Rzodkiewkę kroimy na cienkie plasterki, posypujemy solą, pieprzem i odstawiamy na 15 minut. Do jogurtu dodajemy posiekany koperek i szczypiorek, wlewamy łyżkę oleju. Mieszamy. Możemy jeść sałatkę z chlebem oraz z rybami lub mięsem.


MER0564Ogórki z sezamem

Składniki:
– 2 duże ogórki
– 1 łyżka oleju sezamowego
– 2 łyżeczki nasion sezamu
– 3 szczypty papryki słodkiej mielonej
– 1 łyżeczka soli

Przygotowanie:
Ogórki kroimy w słupki i wkładamy do foliowego woreczka. Mieszamy olej sezamowy, paprykę i sól i zalewamy ogórki. Woreczek szczelnie zamykamy i wkładamy do lodówki na 2 godziny. Wyciągnięte z lodówki ogórki posypujemy sezamem. Świetny dodatek do dań kuchni japońskiej.


HOB021505Kolorowa przekąska z ryżem

Składniki:
100 g brązowego ryżu
– 1 szt. papryki zielonej
– 1 szt. cebuli
– 70 g suszonych rodzynek
– łyżka oliwy z oliwek
– sól, pieprz

Przygotowanie:
Ryż gotujemy, rodzynki moczymy we wrzątku przez kilka minut. Smażymy cebulę i paprykę, dodajemy ryż i rodzynki. Całość mieszamy przez ok. 15 minut, przyprawiamy solą i pieprzem.


pasztet 2Pasztet z cukinii

Składniki:
– 1 litr startej cukinii
– 1 marchewka
– 2 szklanki bułki tartej
– 3 żółtka i 3 białka
– 200 g sera gouda
– 2 duże posiekane cebule
– ½ szklanki oleju
– po łyżce ulubionych ziół – np. oregano, bazylia, tymianek
– sól i pieprz lub curry do smaku
– ewentualnie 2-3 ząbki czosnku

Przygotowanie:
Obraną i startą cukinię posypujemy łyżeczką soli i odstawiamy na 2 godziny, aby puściła sok, następnie należy ją odcisnąć i umieścić w szerokim naczyniu, najlepiej misce. Cebulę i zmiażdżony czosnek wrzucamy na rozgrzany olej w ilości 2 łyżek. Podsmażamy, aż cebula się zeszkli i odstawiamy do wystudzenia. Ser żółty także ścieramy na dużych oczkach tarki, podobnie jak marchewkę i wrzucamy do cukinii. W misce z cukinią lądują też 3 żółtka, bułka tarta (nie cała, zostawiamy ¼ szklanki do wysypania formy), olej i przyprawy. Całość mieszamy. Z białek ubijamy pianę, którą łączymy z masą na pasztet i delikatnie mieszamy. Formę keksówkę o wymiarach 30 x 11 cm smarujemy tłuszczem – masłem lub margaryną i wysypujemy pozostałą bułką tartą. Formę wypełniamy masą na pasztet i całość pieczemy w temp. 200 stopni przez co najmniej godzinę. Przez pierwsze lub drugie pół godziny pasztet może być przykryty folią aluminiową, żeby za bardzo się nie przypiekł z góry. Po upieczeniu zostawiamy w uchylonym piekarniku i nie wyjmujemy pasztetu z foremki, dopóki całkowicie się nie wystudzi.pasztet slider

 


DRY0934

Kurczak z pieczarkami

Składniki:
– 1 pierś z kurczaka
– 4 duże pieczarki
– 125 g jogurtu naturalnego
– 1 cebula
– 1 ząbek czosnku
– łyżka oliwy z oliwek
– sól, pieprz

Przygotowanie:
Pierś z kurczaka kroimy na małe kawałeczki, przyprawiamy i smażymy. Cebulę kroimy na cienkie plasterki i smażymy. Pieczarki obrać i w całości piec w piekarniku ok. 15 minut w temp. 180oC. Jogurt wymieszać z czosnkiem. Do pieczarkowych kapelusików wkładamy cebulę i mięsa, całość polewamy sosem jogurtowym.


SIN9392Pasta z tuńczyka

Składniki:
– 120 g tuńczyka w sosie własnym
– 120 g twarogu chudego
– 80 g jogurtu naturalnego
– główka cebuli szalotki (lub ząbek czosnku + ćwiartka główki czerwonej cebuli)

Przygotowanie:
Wymieszać tuńczyka z twarogiem i jogurtem naturalnym, dodać posiekaną na drobną kosteczkę szalotkę, wymieszać.

 


Źródła:
piwniczkachomika.pl
http://www.poradnikzdrowie.pl/diety/abc-odchudzania/jak-zdrowo-schudnac-10-zasad-zdrowego-i-bezpiecznego-odchudzania_34754.html
http://www.vitalia.pl
– Kozak A. i in., Kuchnia polska. Pysznie i zdrowiej, Warszawa 2017.

ADM


www.chomik.pl

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s